Partnerpublicaties

Naast de kennisproducten van het NCSC, worden er veel nuttige kennisproducten en publicaties geschreven door samenwerkingspartners en derden. Hieronder zijn een aantal van deze publicaties uitgelicht die relevant zijn binnen dit onderdeel van het NIST framework, Reageren. 

Digital Trust Center: Gehackt, wat nu?

Deze publicatie geeft inzicht over de diverse manier waarop hacks worden uitgevoerd. Hoe herken je een hack, wat moet je doen als je bent gehackt. 

Klik voor de publicatie

Digital Trust Center: Schade bepalen na een incident

Schade bepalen na een incident is complex. Deze publicatie biedt handvatten waar men op moet letten bij het bepalen van schade na een incident. 

Klik voor voor de publicatie

Digital Trust Center: Externe communicatie na een incident

Een uitgebreide publicatie over waar je aan moet denken na een incident. Veel handige take-outs om meteen mee aan de slag te gaan. 

Klik voor de publicatie

Digital Trust Center: Helpdeskfraude

Hoe herken je helpdeskfraude en hoe te handelen als dit gebeurt binnen de organisatie. 

Klik voor de publicatie

Digital Trust Center: Aangifte of melding doen

Wat zijn de eerste stappen die je moet ondernemen bij elke vorm van cybercriminaliteit. Hier vind je de stappen die je zou moeten ondernemen wanneer je slachtoffer bent geworden van cybercriminaliteit.

Klik voor de publicatie

NIST: Computer Security Incident Handling Guide (ENG)

Deze publicatie helpt organisaties bij het efficiënt en effectief afhandelen van incidenten. Het biedt richtlijnen voor het analyseren van gegevens en de juiste reactie voor diverse incidenten. De richtlijnen kunnen onafhankelijk van bepaalde hardwareplatforms, besturingssystemen, protocollen of applicaties worden gevolgd.

Klik voor de publicatie